Dlus.LXB.Ir
.:: Your Adversing Here ::.
 

اثبات وجود خداوند به زبان علمی

مقدمه :
در این مقاله سعی کردم که وجود خدا را به اثبات برسانم به کمک برخی دلایل وشواهد که در دنیای ما وجود دارد.
چرا باید وجود داشته باشد چنین شک چنین سردرگمی در مورد وجود خدا؟ برای هزاران سال، مردم بحث کرده اند که آیا خدا وجود دارد.

بسیاری از کسانی که باور دارند خدایی وجود ندارد صرفا به این دلیل که آن را از دوران کودکی آموزش داده شد

اما این را نظر بگیرید که خداوند در تمام کتب مقدس گفته است : اگر شما به دنبال من میگردید با تمام وجود و قلب خود به دنبال من بگردید (به وجود خود بنگرید) آنگاه حتما مرا پیدا خواهید کرد .
اکنون به دلایا وجود خدا میپردازیم :


1) پیچیدگی های سیاره ما.
  آیا سیاره ما یک طرح اتفاقی بوده یا طرح عمدی که به دست خدایی به وجود آمده
99.999%این جهان برای حیات و زندگی مناسب نیست. بنابراین آیا ما خوش شانس بودیم که در زمین هستیم؟اگر فقط به شانس بسنده کنیم توضیحی برای این فرصت خوب دارید؟
دلایل خوبی نیست این دیگاه بوجود میاید که خدایی وجود دارد
زمین.... اندازه آن مناسب است . گرانش آن لایه نازکی از هوا که از اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است.که گستره ی آن در 50 کیلومتری سطح زمین است.


اگر زمین کوچتر بود اتمسفر تشکیل نمیشد مانند سیاره عطارد و اگر بزرگتر بود جو آن فقط هیدروژن آزاد میکرد مانند سیاره ژوپیتر و زمین تنها سیاره شناخته شده است که از جو مخلوط و مناسب گازهای مختلف برای به وجود آمدن و زندگی گیاهان و جانوران است.


زمین در فاصله مناسب یا خورشید قرار گرفته به طوری که نوسانات دمایی آن بین -30 تا +120 درجه است. اگر فاصله ما از خورشید دور بود ما یخ میزدیم و اگر نزدیک بودیم میسوختیم و در هر دو صورت زندگی در زمین غیر ممکن میبود در حالی که زمین با سرعت67.000 مایل بر ساعت به دور خورشید بر روی محوری میچرخد بطوریکه تمام نقاط زمین از نعمت خورشید بهره مند شوند.


و تمام این اتفاقات دقیقتر از بهترین ساعت های ساخته شده به دست بشر دقیق عمل میکنند.
ماه نیز به اندازه مناسب و در فاصله مناسب از زمین قرار دارد. ماه با ایجاد جذر و مد اقیانوس هارا به حرکت در میاورد و باعث رکود و یا ریزش آن بر کل اقیانوس ها نمیشود.
میدان مغناطیسی زمین

هسته زمین از دو فلز نیکل وآهن تشکیل شده است که عامل به وجود آمدن این میدان مغناطیسی است.این میدان مغناطیسی نیز به نوبه خود کمربند ون آلن را به وجود می آورد که زمین را در مقابل بمباران تشعشات خورشیدی حفاظت می کند.اگر این حفاظت وجود نداشت حیات روی زمین غیر ممکن بود.تنها سیاره ی دیگری که میدان مغناطیسی دارد مریخ می باشد اما قدرت آن 100برابر کمتر از قدرت جو زمین است.حتی سیاره ی زهره که خواهر سیاره ی زمین است دارای میدان مغناطیسی نیست.


آب که همگی با با معجزات و شگفتی های آن آشنا هسیم تنها به توضیح مختصر از آن میپردازیم : آب... بی رنگ بی بو بدون طعم و در عین حال هیچ چیز بدون آب زنده نیست.
نقطه جوش مناسب آن98.6 درجه که در نوسانات تغیر دما آب باقی میماند و قابلاستفاده برای ما است.
آب یک ترکیب خنثی است که قادر به حمل غذا دارو و معدنی را به کوچترین سلول های خونی حمل کنند.
آب کشش سطحی بسیار منحصر به فردی دارد که با وجود گرانش زمین میتواند در گیاهان به سمت بالاترین نقاط درخت برود و املاح معدنی را بساند.


یا انجماد آب از بالا به پایین است بطوریکه جانوران و ماهی های دریا زندگی کنند در سردترین دماها.یا 97% اآب موجود در کره زمین آب شور است که به کمک اکوسیتم مناسب با خروج نمک از آب و بخار آن و به کمک باد به مکان های دیگر همه مکان های کره زمین آب شیرین برای زندگی انسان و جانورا دارد.


مغز انسان ... همزمان مقدار شگفت انگیزی از اطلاعات را پردازش می کند. مغز شما در یک ثانیه رنگ ها و اشیاء می بینید ، درجه حرارت در اطراف شما ، فشار پای خود را در برابر زمین ،صداها در اطراف شما ،خشکی دهان خود را ، حتی بافت از صفحه کلید خود را . مغز شما این اطلاعات را نگه می دارد و پردازش میکند تمام احساسات ، افکار و خاطرات خود را . در عین حال مغز شما آهنگ از توابع مداوم بدن خود را مانند الگوی تنفسی ، حرکات پلک ، گرسنگی غیره را در نظر میگیرد
مغز شما میتواند در یک ثانیه میلیون ها پیام دریافت کند اما به کمک سیستم غربالگیری میتواند به شما کک کند بر روی مطلب و چیز خاصی تمرکز کنید و پیغام های غیر ضروری را فیلتر کند.


چشم ... می توانید در میان هفت میلیون رنگ تمایز قائل شود. منبع اولیه چشم و مغز از چیست آیا از هیچ و پوچ یا یک اتفاق تصادفی؟ یا یک مادر ریز و کوچک و شاید از یک ماده غیر زنده.

2) آغاز جهان تا بحال.
دانشمندان متقاعد شده است که جهان ما آغاز شد با یک انفجار عظیمی از انرژی و نور،انفجار بزرگ که آغاز جهان فضا فضا و حتی شروع اولیه ما که معروف به(بیگ بنگ) است .
استیون واینبرگ برنده جایزه نوبل در این باره میگوید جهان حدود صد هزار میلیون درجه سانتیگراد بود و جهان ما با نور پر شده بود.


جهان همواره وجود داشته و چه چیزی باعث این انفجار شده؟ هیچکس توضیحی برای انفجار ناگهانی نور و ماده ندارد.
جهان در گذشته در یک نقطه به وجود آمده است. این بوجود آمدن نمیتواند از هیچ چیز باشد.مگر آنکه چیزی باشد که آن به وجود آورنده را بوجود آورد.بنابراین چیزی از خارج جهان که باعث به وجود آمدن جهان باشد وجود داشته باشد.بنابراین وجود یک خالق که فراتر از زمان است نه آغاز و نه پایان.
باور به اینکه جهان از هیچ بوجود آمده قانون اول ترمودینامیک را نقض میکند که ماده و انرژی نه بوجود می آید و نه از بین میرود و باور این فکر باعث نقض این قانون میشود


 3) جهان غرق در قوانین یکنواخت از طبیعت میباشد .
بخش عمده ای از زندگی ما هنوز ناشناخته است . اما نگاهی به آنچه میکنیم که میتوانیم ببینیم و درک کنیم که روز پس از روز دیگر مشاهد میکنیم مانند: گرانش سازگار باقی میماند . زمین در 24 ساعت میچرخد سرعت نور تغییر نمیکند بر روی زمین یا در کهکشان های دور دست .


چگونه است که میتوانیم اعتماد کنیم به قوانین طبیعت . چرا جهان منظم است؟ و قابل اعتماد؟
بزرگترین دانشمندان بر این باورند که چه ضرورتی است که قوانین طبیعت برای جهان ثابت باشد؟
بسیاری از مردم جسورانه میگویند خدا وجد ندارد! در این دنیا قوانین طبیعت به خودی خود تکامل میابند یا به خودی خود به وجود میایند


ریچارد فاینمن . برنده جایزه نوبل الکترودینامیک کوانتمی میگوید: چرا طبیعت ریاضی یک راز است؟ این واقعیت که قواعد در همه و همه جا وجود دارد خود یک معجزه است.


4) تمام ادیان به خدا اعتقاد دارند
این یک واقعیت غیرقابل انکار است که تمام ادیان یر روی زمین ادعا میکنن از جانب خدا میباشند.
محمد . موسی . عیسی . کریشنا . بودا و ...هر مذهبی به مردم خود آموخت پرستش خداوند را.


اگر چه تمام ادیان دارای تفوت های اندکی هستند اما وجه مشترک آنها که خدا وجود دارد و این جهان را آفریده است.تاریخ به ما میگوید که حتی در ادیان باستان ک هدیگر در این جهان وجود ندارند آمریکای باستان. جنگل های آفریقا . انگلستان سوماترا چین سیبری که چه دلیلی برای این اندیشه وحدت در میان مذاهب بسیار متنوع استدر زمان قدیم که وسایل ارتباطی نبوده بین چین و آفریقا یا آمریکا راهی نبوده پس چگونه است که مردم در انزوا و هزاران مایل دور از هم چنین دیدگاه مشترکی در مورد خداوند داشته باشند.
 

  • نوشته : Adnan.gh
  • تاریخ: پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:اثبات وجود خداوند به زبان علمی,
  • ترول

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • نوشته : Adnan.gh
  • تاریخ: پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:ترول خنده,

  • dlus

    Adnan.gh

    dlus

    http://dlus.lxb.ir

    Dlus.LXB.Ir

    اثبات وجود خداوند به زبان علمی

    Dlus.LXB.Ir

    به وبلاگ من خوش آمدید

    Dlus.LXB.Ir